Újévi fogadalom?! 10 hasznos tanács! Készen állsz?

Bár nagyon sokan tesznek újévi fogadalmat, kutatások szerint az emberek 75-80 százaléka nem képes megtartani azt. Az alábbiakban ezért olyan tanácsokat gyűjtöttünk össze, amelyek segítségével be tudod majd tartani a szilveszter este elhatározott dolgokat. Leggyakoribb fogadalmak közé tartoznak például a dohányzásról való leszokás, fogyókúra, egészséges életmód,sportolás, de vannak olyan fogadalmak is hogy amelyek az anyagi gyarapodást szolgálják. Azonban ezek a fogadalmak tényleg valósak? Vagy csak álomképeket kergetünk? Összegyűjtöttük azokat a tanácsokat, amelyek nem törvényszerűek azonban hozzájárulnak a kitűzött cél eléréséhez!

foreverslim-akcio-senseofbeauty-hu

1.Egyszerre egy fogadalomra koncentrálj! Ha az életedben több dolgon is szeretnél változtatni, akkor írj egy listát, és az azon szereplő tételeket rendezd fontossági sorrendbe. Ezután csak a legfontosabbat fogadd meg! A fogadalmak megtartása nagy összpontosítást és önuralmat igényel, az erőid megosztásával csak a sikertelenség kockázatát növeled.

2.Általánosságok helyett tűzz ki konkrét célt! Nehéz eleget tenni annak a fogadalomnak, hogy „az idén megjavulok”, „le fogok fogyni”, „ezentúl spórolok”. Ha viszont konkrétumokban gondolkodsz (például: nem káromkodom, az év végéig leadok 10 kilót, vagy minden hónapban félreteszek 5 ezer forintot), biztosan tudni fogod, hogy hol tartasz a célod elérésében.

3.Ésszerű és teljesíthető fogadalmat tegyél! Eleve teljesíthetetlennek tűnő fogadalmat soha ne tegyél, hiszen így biztos a kudarc. Hiába fogadod meg például, hogy többé egy percet sem fogsz lustálkodni, ez úgysem fog tökéletesen sikerülni. Reálisabb célkitűzésnek tűnik például az, hogy tévénézés helyett/mellett délutánonként végzel egy kis házimunkát. Az is fontos, hogy csak olyan dolgot vállalj, amelynek a teljesítése kizárólag tőled függ. Ne azt fogadd meg például, hogy több pénzt fogsz keresni, hanem hogy több túlórát vállalsz; vagy a matematikaverseny megnyerése helyett az legyen a cél, hogy a korábbinál többet (naponta x órát) fogsz a felkészülésre fordítani.

4.Bízz magadban! Koncentrálj arra, hogy igenis be tudod tartani az újévi fogadalmadat! Az újévi fogadalmak megtartása – különösen ha egy rossz szokás elhagyása vagy az életstílusunk megváltoztatása a cél – kemény munka. Gondolj úgy magadra, mint egy sportolóra, aki folyamatosan edz. Ha kitartó vagy, előbb-utóbb be fogsz érni a célba!forever-slim-karacsony-gep-senseofbeauty-hu5.Haladj fokozatosan! Az a fogadalmad, hogy rendszeresen fogsz futni? Rendben, de nem kell rögtön a maratonnal kezdened. Fuss első nap 250 métert, majd 500-at és így tovább, amíg elégedett nem leszel az eredménnyel. Ha erős dohányos vagy, és le akarsz szokni, már az is siker, ha eleinte csökkented az elszívott cigaretták számát. A lényeg, hogy folyamatosan az előre kitűzött célt tartsd szem előtt – akár tervet is készíthetsz, ami segít átlátni, hogyan haladsz.

6.Tudatosítsd magadban az elhatározásod okát! Ha például megfogadod, hogy leszoksz a dohányzásról, olvass többet a káros hatásairól, vagy írd össze, miért is akarod letenni a cigarettát. A papírt tedd jól látható helyre, így segíthet új erőre kapni, ha időközben elgyengülnél.

7.Jutalmazd meg magad! Minden alkalommal, amikor sikerült megtenned egy nagyobb lépést vagy ellenálltál a csábításnak, lepd meg magad valamivel. Ha például le tudtál adni 2-3 kilót, vegyél magadnak egy szép új ruhát, vagy menj el egy kényeztető masszázsra! Ha sikerült visszafizetned az adósságod, ünnepeld meg tortával vagy egy finom vacsorával!

joymagazin_ForeverSlim_senseofbeauty_hu

Forever Slim kavitációs ultrahangos zsírbontóról bővebben a képre kattintva olvashat

8.Ne csüggedj el kisebb visszaesések esetén! Kevés olyan ember van, aki soha nem inog meg, ha meg akar változni. Az a lényeg, hogy ha vissza is estél valamiért, tudd, hogy ez nem jogosít fel a fogadalmad feladására. Ha már több hónapja nem dohányzol, de egy buliban elszívsz egy szálat, nem kell másnap is rágyújtanod csak azért, mert volt egy ballépésed! Inkább tanulj a dologból, vond le a megfelelő következtetéseket, és így legközelebb erősebb lehetsz a kihívással szemben.

9.Beszélj a céljaidról, keress sorstársakat! Oszd meg újévi fogadalmaidat a családtagjaiddal, barátaiddal – akik szeretnek, megjegyzések helyett támogatni fognak. Ha nem nagyon extrém az újévi fogadalmad, valószínűleg találsz majd az ismerőseid között olyat, aki hasonlót tervez (diétázáshoz, a cigarettáról való leszokáshoz és a testmozgáshoz biztosan találsz majd partnert). Fogjatok össze, mert ha egymást bátorítjátok, könnyebb megtartani a fogadalmat! Sokszor már az is segít, ha elmondhatod valakinek, hogy mennyire nehéz a vállalt cél teljesítése.

ultrahangos_zsirbontas_forever-slim

Forever Slim használata egyszerű, részletekért katt a képre

10.Kerüld a kísértést! Gondold át, ho gy milyen helyzetben, környezetben vagy hajlamos arra a cselekedetre, amin változtatni akarsz. A rossz szokások elhagyását nagyban megkönnyíti, ha elkerülöd ezeket a helyzeteket. Ha például le akarsz szokni a dohányzásról, kerüld a nagyon füstös szórakozóhelyeket, ha pedig diétázni szeretnél, akkor a barátaiddal a cukrászda helyett egy közeli parkban találkozzatok legközelebb.

Viszlát zsírpárnák! Zsírsejtek sírjatok!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.